 |
A könnyűzenei tehetségkutató nézettsége és közönségaránya toronymagasan verte a konkurenciát a Megasztár műsorideje alatt. Mellesleg ugyanez történt a Született feleségek esetében is. Az AGB piacelemző felmérései szerint a vizsgálati szempontok túlnyomó többségében jobbnak bizonyult a Megasztár első elődöntője az RTL Klub nézettségénél, míg az állami csatornát természetesen minden nézői csoportban toronymagasan verte. A Megasztárt 1 millió 715 ezer ember izgulta végig, míg a műsor ideje alatt az RTL Klub nézettsége 1 millió 279 ezer volt, miközben az m1 713 ezer nézőt tudhatott magáénak. Ugyanezeket az adatokat közönségarányra lefordítva azt láthatjuk, hogy az aktuálisan tévét nézők 36,1 százaléka választotta a TV2-t, míg kereskedelmi riválisát 26.9 százalékuk. Az m1-et kereken a nézők 15 százaléka nézte. Különösen jól teljesített a Megasztár a fiatalok, a városiak, a magasan kvalifikáltak és a magas vásárlóerővel rendelkezők körében - ezekben a kategóriákban gyakorlatilag kétszer akkora volt a nézettsége, mint az RTL Klubé, és 6-12-szerese az m1 nézettségének. A kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49 éves korcsoportban a budapesti nézők 48,3 százaléka választotta a Megasztárt, míg 24,1 százaléka az RTL klubot és 3,3 százaléka az m1-et. Ugyanebben a korcsoportban a magasan képzettek körében 48,5 - 23,7 - 10,3 százalék volt a közönségarány. Az ötven százalékot is meghaladta a nézői részesedés a 25-34 éves városi nők körében, ott az aktuálisan tévét nézők 53.9 százaléka választotta a TV2-t, míg 24,1 százalék volt az RTL Klub, 3,6 százalék a közszolgálati televízió közönségaránya. Még a férfi lakosság körében is meggyőző volt a TV2 fölénye.
 |
Ugyancsak kiemelkedően teljesített a Megasztár után következő sorozat, a Született feleségek is. Ennek műsorideje alatt még nagyobbak voltak a különbségek az egyes nézői csoportokban, a női nézők körében két-háromszor többen választották a TV2-t, mint a konkurenciát, de még a férfi nézők körében is igen megnőtt az amerikai szupersorozat kedveltsége. A legnagyobb különbséget a 15-24 éves nők körében mérték: míg az aktuálisan tévét nézők 59,7 százaléka választotta a Született feleségeket, addig 15,5 százaléka az RTL Klubot, 2,3 százaléka pedig az m1-et. A teljes lakosság körében 11,2 százalékponttal volt jobb a TV2, mint legfőbb riválisa (33,6 százalék, szemben a 22,4 százalékkal. A reklámozók szempontjából kiemelt 18-49-es korcsoportban ugyanez a mutató 8 százalékos TV2 előnyt jelzett (36.8 százalék, szemben a 28,8 százalékkal). Ez pedig egyértelműen azt jelenti, hogy a Született feleségek már nem kifejezetten női műsor, hanem a lakosság egészének a kedvenc sorozatává vált.
Forrás: Tv2